Pozycjonowanie samemu

Pozycjonowanie samemu

Pozycjonowania strony internetowej może podjąć się każdy, kto ma choć minimalne pojęcie o tworzeniu stron internetowych, o zasadach panujących w sieci, spędzi trochę czasu na czytaniu for internetowych poświęconych tej tematyce lub pozna podstawy pogłębiając się w lekturze kilku dostępnych na rynku książek. O tym jak ważne jest posiadanie dobrze spozycjonowanej strony internetowej można przeczytać… właśnie w sieci.

Podejmując się pozycjonowania nie mając potrzebnego doświadczenia w tej dziedzinie, można jednak bardzo wiele stracić – w wyniku złego linkowania strony może zostać nałożony filtr z wyszukiwarki Google lub nawet strona może zostać wyrzucona z indeksu. Będzie to równoznaczne z tym, że poza odwiedzinami bezpośrednimi (tzn. takimi, kiedy internauta wpisze bezpośrednio w przeglądarkę adres WWW naszej strony) nikt na naszą stronę nie trafi.

Z tego powodu warto się dobrze zastanowić, czy aby na pewno opłaca się zaoszczędzić pieniądze wykonując pozycjonowanie samemu, czy może straty jakie wiążą się z koniecznością zmiany adresu witryny będą na tyle duże, że wielokrotnie przerosną zakładany budżet na pozycjonowanie?

Katalogowanie strony www

Katalogowanie stron internetowych było kilka lat temu głównym źródłem zdobywania linków w celu pozycjonowania. Silne katalogi na skrypcie QlWeb biły rekordy popularności a zdobywanie wysokich pozycji sprowadzało się jedynie do skonfigurowania specjalnego programu Adder, który automatycznie dodawał wpisy do katalogów, bez potrzeby ingerencji człowieka.

Dziś jednak rola katalogów znacznie się zmniejszyła. Niedawno zostały wyparte przez strony typu Presell Page, na których pozycjoner może publikować artykuły tematyczne, w treści których umieszcza się odnośniki do reklamowanej strony WWW. Tego typu strony potrafią dostarczyć pozycjonerowi naprawdę mocnych linków, dzięki czemu są bardzo chętnie wykorzystywane.

Nadal jednak katalogi mają się dobrze – powstały kolejne, bardziej zmyślne skrypty, które coraz lepiej maskują swoje przeznaczenie przed wyszukiwarką Google. Wiele osób oferuje ręczne dodawanie pozycjonowanej strony do wartościowych katalogów, co nadal jest źródłem mocnych, wartościowych linków.