Strona www i reklama

W skład strony WWW jako głównej formy promocji w internecie możemy wyróżnić banery oraz przyciski reklamowe, sponsoring, które bez strony WWW nie mogą istnieć, a które wpływają na skuteczność promocji.

Sponsoring łączy w sobie reklamę, public relations i promocję uzupełniającą. Można wyodrębnić kilka kryteriów podziału sponsoringu w Internecie w zależności od rodzaju sponsorowanego wydarzenia:

–        istniejące realnie w świecie,

–        istniejące tylko w Internecie.

Jednym z przykładów pierwszego rodzaju wydarzeń jest sponsoring igrzysk olimpijskich w Atlancie w 1996 roku oraz olimoiady w Nagano w 1998r. Każdy z firm reklamujących się podczas wydarzenia jako sponsor olimpijski starała się udostępnić własną stronę WWW. Strona w zamyśle miała dostarczać możliwie jak najbardziej wyczerpujących informacji na temat igrzysk. Największy udział przypadł IBMowi, która otrzymał miano oficjalnego providera usług internetowych. Dla tego celu firma przygotowała oficjalny ośrodek WWW, dotyczący informowania na tematy igrzysk. Powstał on już w kwietniu 1995 i od tego czasu kibice i fani sportu mogli śledzić trasę przekazywania ognia olimpijskiego oraz dokonywać zakupu biletów na igrzyska (sprzedano ponad 32 tys. sztuk). Był to wielki sukces reklamowy.

Dobra strona internetowa

Posiadanie firmowej strony internetowej to konieczność – dziś z Internetu korzysta ponad połowa Polaków, a większość z nas poszukuje w sieci informacji o towarach lub usługach a także bezpośrednio przez Internet dokonuje wielu transakcji i zamówień. Efektem tego jest ogromna ilość potencjalnych klientów, którzy szukają usługi oferowanej przez naszą firmę w Internecie, jednak nie mogą do nas trafić, gdyż… nie mamy strony internetowej.

Przygotowanie dobrej strony firmowej może trochę potrwać, ceny także nie są małe, jednak gdy zapytać przedsiębiorców, czy opłacało się im zainwestować we własny internetowy serwis, ogromna większość odpowie twierdząco, zachęcając nas do wykonania tego kroku. Coraz więcej osób dostrzega potencjał, jaki wynika z możliwości reklamowania się w sieci, coraz więcej osób zleca także pozycjonowanie swojej strony internetowej, które jest konieczne jeśli chcemy aby trafiali na nią internauci. Z tego łatwo wywnioskować, że bez strony internetowej zdobywanie klientów będzie coraz trudniejsze, gdyż na polu offline pojawia się coraz więcej firm.

Jeżeli dobrze przeszukać internet znaleźć można bogate zasoby darmowych projektów graficznych (przykłady tutaj: http://www.wweb.pl/stron-www-darmowymi-grafikami/), które z powodzeniem wykorzystywane mogą być także jako elementy stron www.

Oficjalna statystyka podaje, że przeszło połowa działających w naszym kraju firm nadal nie posiada własnej strony www. Niewątpliwie jest to informacja ciekawa dla agencji zajmujących się ich tworzeniem. Czy jednak można z tego tytułu oczekiwać dużej ilości zleceń to już nie jestem pewien. Statystyka statystyką, ale pamiętać należy że wiele z tych przedsiębiorstw to często jednoosobowe działalności nie będące aktywnymi na rynku firmami. Przekonanie ich do zlecenia strony www może okazać się niewykonalne.

Kreowanie marki

Wykreowanie marki firmy to podstawa przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Bez własnej marki nasza firma nie będzie rozpoznawalna i zginie w gąszczu innych, nie koniecznie wykonujących lepszej jakości usługi firm z tej samej branży, które jednak lepiej się reklamują i są rozpoznawalne. Rozpoznawalność marki daje tą przewagę, że nawet gdy nie potrzebujemy danego produktu, wiemy o czym jest mowa, a gdy w przyszłości będzie on nam potrzebny, nie będziemy tracić cennego czasu na poszukiwania tylko od razu zwrócimy się do danej firmy. Aby wykreować swoją markę często konieczne są spore nakłady finansowe – billboardy reklamowe umieszczone w odpowiednim miejscu, reklama w gazetach, radiu czy telewizji, ulotki reklamowe, reklama na pojazdach… Warto jednak pamiętać, że budżet reklamowy to nie wydatki, a inwestycja, która z czasem – prędzej czy później – zwróci się nam ze sporą nawiązką. Dobrze wykreowana marka, nawet gdy nie przynosi dochodów ze swojej działalności, może zostać sprzedana większym firmom, które dzięki temu od razu będą mogły zaistnieć na rynku.