Szybkie i skuteczne sposoby na szczupłą sylwetkę

Szybkie i skuteczne sposoby na szczupłą sylwetkę

Każdy z nas marzy o szczupłej i wyrzeźbionej sylwetce. Jak jednak ją osiągnąć bez zbędnych nakładów finansowych i czasowych, czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Ależ oczywiście, że tak! Wystarczy zapoznać się z najnowszymi zestawami ćwiczeń, które wykonujesz bez żadnych nakładów finansowych.

Tabata – szybki i skuteczny trening w domu

Tabata to szybki trening interwałowo-metaboliczny, który wykonujesz w domu, a dodatkowo nie zajmie on nawet 4 minut! Czy tak krótki trening może być skuteczny? Oczywiście, że tak. Tabata w ciągu wspomnianych czterech minut angażuje jak najwięcej mięśni naszego ciała, dzieki temu usprawnia nasz metabolizm i przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Wymyślony w 1990 roku przez japończyka Izumiego Tabatę trening stanowi połączenie ćwiczeń areobowych (tlenowych, któe nie są aż tak intensywne i dostarczają mięśniom niezbędny tlen) z intensywnym treningiem anaerobowym (beztlenowym, podczas którego ćwiczymy wytrzymałość beztlenową. Nasze mięśnie pracują wtedy na najwyższych obrotach). To połączenie pozwala na przyśpieszenie spalania mięśni, dlatego też tabata jest wspaniałym sprzymierzeńcem w walce o szczupłą sylwetkę, a także poprawę kondycji ogólnej.

Trening tabata trwa 4 minuty, przez 20 sekund wykonuje się powtórzenia danego źwiczenia, np. pompek, następnie odpoczywa się 10 sekund, a następnie wraca się do treningu. Sesje ćwiczeń powtarza się 8 razy. Ponieważ trening jest niezwykle intensywny koniecznie należy poprzedzić go rozgrzewką – pajacyki, trucht oraz zakończyć ćwiczeniami rozluźniającymi. Dla początkujących zaleca się trenować raz w tygodniu, osoby zaawansowane mogą pozwolić sobie na maksywalnie 3 sesje w tygodniu.

Street workout – wyjdź na zewnątrz

Jeżeli należysz do osób, któer preferują ćwiczenia na zewnątrz, to idealnym rozwiązaniem dla ciebie będzie tak zwany street workout. Jak sama nazwa wskazuje jest to nazwa zestawu ćwiczeń, któe wykonujemy w przestrzeni miejskiej wykorzystując jako sprzęt do ćwiczeń, tzw. małą architekturę, czyli wszystko to, co oferują nam place zabaw, podwórka i parki. Ćwiczyć możemy na drążkach, trzepakach, barierkach, huśtawkach. Jedynym ograniczeniem jest twoja wyobraźnia. Ćwicząc street workout nie potrzebuejsz ani specjalistycznego sprzętu, stroju, czy drogiego karnetu na siłownię. Jedyne czego potrzebujesz to silna motywacja i samozapracie do 2-3 treningów tygodniowo. Jeżeli nie lubisz ćwiczyć sam, dobrym pomysłem będzie zorganizowanie stałej grupy z którą będziesz ćwiczył. Street workout opiera się na ćwiczeniach z zakresu kalisteniki, które dobiera się w zależności od preferencji lub partii ciała, któe szczególnie chce się podkreślić – brzuch, nogi, ramiona, nogi. Najczęściej wykorzystywane ćwiczenia to: podciągania na drążku czy trzepaku, dipy na poręczach i drążkach, wznosy nóg w zwisie, rozciąganie, przysiady, stanie na rękach. Ćwiczenia te nie tylko wzmacniają nasze mięśnie, ale także wzmacniają kondycję ogólną organizmu. Warto na kilka minut wyjść z domu, by później móc cieszyć się wyrzeźbioną sylwetką.